joi, 20 august 2009

Restantierii de la banci si ajutorul de la stat

Am fost in pana de idei astazi. M-am tot gandit despre ce as putea scrie… Pana cand am dat peste stirea asta, in Saptamana Financiara. Trebuie sa precizez din capul locului ca articolul este absolut neutru, autorul neexprimand nici o parere cu privire la cele prezentate.

Deci dumnealor se intreaba asa: daca au nevoie de ajutor de la stat restantierii de la banci. Adica ei, cei care s-au imprumutat fara sa se gandeasca daca isi permit sa o faca, fara sa isi analizeze bine situatia financiara, prezenta si viitoare.

Din partea mea, banii si ajutoarele financiare pot sa vina pentru oricine. Imi este mila si incerc sa ajut oamenii in general, chiar daca au ajuns unde au ajuns din prostia, naivitatea sau neputinta lor. Insa ii ajut eu, in cazul in care consider ca e necesar, fara a fi constransa de nimeni.

Cum ma constrange statul sa ii ajut? Pai, banii astia trebuie sa vina de undeva. Si cu visteria statului goala in acest moment, singura scapare este o marire de taxe si impozite. Care s-ar traduce prin diminuarea salariilor tuturor, ale celor care au si ale celor care nu au credite.

Si sa auzim si motivele invocate de cei care considera oportuna o asemenea masura. Unul dintre ele este evitarea aparitiei unor fenomene sociale. Pai, si daca vor fi nevoiti sa mareasca taxele, sau sa se imprumute si mai mult, nu vor exista probleme sociale? Dar asta nu e tot.

Al doilea motiv mi se pare de-a dreptul incredibil: daca bancile vor incepe sa vanda casele ipotecate, va fi o scadere brusca a pretului la imobiliare! Da, ati citit bine. Domnilor care va ganditi macar la o asemenea eventualitate, exact acest lucru se intampla in statele vestice: preturile au scazut enorm pentru ca bancile chiar vand locuintele celor care s-au ipotecat peste cat isi puteau permite. Este necesar sa trecem si noi prin aceasta etapa pentru a depasi aceasta criza! Pentru ca piata imobiliara este in continuare supraevaluata.

Toti vin cu tot felul de masuri sociale, care mai de care mai fantasmagorice, insa nimeni nu se gandeste la masuri care chiar ar putea ajuta economia. Nu, programul “Prima casa”, sau impozitul forfetar, sau aceasta noua porcarie nu fac parte dintre ele.

Eu sper ca este doar o incercare timida a bancilor, sau a uneia singure, a carui reprezentant este citat in articol, sau pur si simplu o gluma proasta.

Un comentariu:

  1. Eu sunt mai transant in astfel de situatii si nu menajez pe nimeni. N-am nici un fel de compasiune fata de cei care gandesc doar in ritmul "Traieste-ti clipa !"... Ce vina am eu, un contribuabil onest ca vecinul de vis-a-vis n-a putut merge la servici cu mijloacele de transport in comun si a apelat la un credit auto pentru cumpararea unei masini si acum nu mai poate plati ratele ? Si mi se pare inechitate sociala ca eu un platitor onest al birurilor impuse de stat sa mai platesc oalele sparte al unuia care nu s-a gandit la ziua de maine... Statul ar face bine sa ridice orice fel de protectie sociala si garantez ca nu va suferi absolut nimeni si toti parazitii care acum beneficiaza de ajutoare sociale isi vor gasi de lucru ca sa nu moare de foame...

    RăspundețiȘtergere

Persoane interesate