marți, 25 august 2009

Eu pe cine sa cred?

Daca nu fac o revista scurta a presei de dimineata, parca nu imi prieste cafeaua...Iata ce am descoperit astazi (stirile nu sunt neaparat foarte noi, ca eu mai umblu si prin saptamanale, bloguri, ziare pe care le-am omis saptamana trecuta...)

Asadar:

Citesc aici ca Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii a aprobat pana acum 602 cereri de garantare pentru programul „Prima casa“. Imi aduc aminte insa ca propriul nostru Premier a spus sambata cu mandrie la televizor ca s-au cumparat deja 1000 de locuinte prin "Prima casa", fapt ce a deblocat sectorul constructiilor. Hmmm.... De la 602 solicitari la 1000 de locuinte cumparate? Care sunt probabil vechi, poate sa imi explice cineva cum deblocheaza sectorul constructiilor?

Trecem mai departe.

Citesc aicica intr-un interviu recent publicat in cadrul raportului lunar IT realizat de NewsIn, Eugen Schwab-Chesaru, directorul general pentru Europa Centrala si de Est al Pierre Audoin Consultants afirma ca Romania, Ucraina, Rusia si Bulgaria sunt tarile din regiune, au avut cea mai abrupta scadere odata cu criza financiara si economica, dupa Tarile Baltice.
Dar iata si un articol din Capital, unul foarte optimist, in care vad ca industria IT este “nevirusata de criza” si ca ar fi chiar “un posibil motor al ieşirii României din criză”.

Am vazut cum sta si piata romaneasca de IT.

Sa vedem previziunile cu privire la raportul dintre euro si leu.

Poate ca stiti deja despre viziunea extrem de optimista a Deutsche Bank, conform careia leul se va aprecia in urmatoarele luni pana la 4 Ron/euro. Iata si un articol.

Danske Bank, pe de alta parte, considera leul supraevaluat cu 20%. Adica ar cam fi cazul sa scada....



Si o sa revin la intrebarea din titlu. Din fericire, eu stiu pe cine sa cred, pentru ca incerc macar sa fiu la curent cu ceea ce se intampla in jurul meu si sa iau niste decizii (in masura in care ceea ce se intampla m-ar putea afecta) corecte. Sau macar sa am o parere. Deciziile si parerile, bune sau nu, sunt cel putin ale mele. Dar imi este efectiv ciuda sa ma uit in jurul meu si sa vad cata confuzie pot genera toate aceste contradictii si cat de greu este pentru toata lumea din cauza acestor articole care nu au doua vorbe la un loc.

Am scris toate astea pentru ca cineva m-a intrebat de dimineata ce sa faca cu cei 500 de euro pe care a reusit sa ii stranga in foarte mult timp. Suma este, poate, ridicol de mica, insa pentru persoana respectiva inseamna mult. Si a vazut ieri pe cineva la televizor vorbind despre raportul Deutsche Bank, conform caruia leul o sa se aprecieze, asa ca s-a gandit sa ii schimbe in lei. I-am spus sa se mai gandeasca o data 

2 comentarii:

  1. Numarul dosarelor girate de statul roman in programul prima casa e mai mic de 500...

    RăspundețiȘtergere
  2. Cam la cifra aia ma gandesc si eu. Asa cum stiu ca piata de IT nu sta deloc bine, dupa numarul prietenilor care imi spun ca jobul lor a devenit nesigur sau ca s-a imputinat numarul de contracte si cum sub nici o forma nu cred ca leul este subapreciat, in conditiile in care este tinut cu greu acolo unde este acum.

    RăspundețiȘtergere

Persoane interesate