luni, 17 august 2009

Programul "Prima casa"

S-a lansat deja de multisor, cu surle si trambite, programul "Prima casa" - menit sa ne scoata, daca nu la nivel de tara, macar pe anumite sectoare ale economiei, cum nu se poate mai importante - imobiliar si bancar - din criza. O luna de zile am auzit despre cum o sa isi poata tot omul lua o casa, prima lui casa. Asa am auzit non stop trambitandu-se la televizor.

Si am fost sceptica, de felul meu sunt. Dar am mai fost si suparata, pur si simplu. De ce? Pentru ca am intuit ca va fi o noua bula imobiliara creata de acesti vanzatori de iluzii care ne conduc. Mi s-a parut in primul rand NEDREPT. Nedrept pentru acea categorie, rara e adevarat, de tineri care au reusit sa puna ceva bani deoparte, multi sau putini nu e foarte important, insa suficienti cat sa acopere, sa zicem, un procent rezonabil din pretul unei locuinte, insa a unei locuinte la un pret mai aproape de cel normal, catre care se indrepta piata.

Si ei ce au facut? Au dat un program prin care chipurile se relansa creditarea, se relansa sectorul imobiliar, tinerii isi cumparau prima lor casa si toata lumea traia fericita intr-o Romanie brusc devenita idilica. Precum Fat Frumos, programul acesta urma sa ne salveze din ghearele balaurului numit criza si sa ne readuca prosperitatea anterioara, cea in care casele aveau preturi din ce in ce mai mari, oamenii faceau credite din ce in ce mai mari, in speranta salariilor din ce in ce mai mari ce urmau sa vina si ele.

A trecut o luna de la lansare si programul "Prima casa" se pare ca are ca unic efect scumpirea locuintelor. Vanzatorii au primit niste telefoane, asa cum au tradus ei "a crescut cererea", asa ca au binevoit sa scumpeasca locuintele. Care tot nu se vand. Dar sunt tot mai scumpe. Pana cand? Pana cand se vor lamuri si ei.

Asadar, asa cum il vad eu acum, programul "Prima casa" nu este decat o amanare a firescului, care oricum se va intampla.

Un comentariu:

  1. Eu am spus din start ca acest program nu este altceva decat gogoasa electorala... ceea ce s-a intamplat de atunci incoace n-a facut altceva decat sa-mi confirme temerile...

    RăspundețiȘtergere

Persoane interesate