miercuri, 22 iulie 2009

Eclipsa totala de soare

Astazi a fost eclipsa totala de soare ... Cea mai mare a secolului acesta, spun astrologii. Noi, din pacate, nu am putut-o urmari.

A traversat intreaga Asie de est - India, Nepalul, Bangladesh ul sau China.
A generat tot felul de reactii, de la teama de posibile evenimente nefaste, pana la euforia urmaririi unui asemenea spectacol, atat de rar. Ca orice eveniment iesit din comun, reactiile sunt si ele iesite din comun.

Imi aduc aminte de eclipsa totala de soare din 1999, precedata bineinteles de un adevarat bombardament mediatic in legatura cu catastrofele pe care urma sa le genereze. Eram oarecum speriata atunci - nu mai traisem un asemenea eveniment. M-am deplasat din Bucuresti la Valcea, unul din orasele de unde se putea urmari cel mai bine spectaculosul eveniment astrologic, pe care, in ciuda temerilor, nu il puteam rata.

Si imi amintesc asa: ca m-am distrat de minune impreuna cu prietenii mei timp de cateva zile, cele de "dinainte" si de "dupa" si m-a durut ulterior capul, dar nici acum nu stiu daca a fost pentru ca eclipsa a provocat cine stie ce reactii asupra mea sau pentru ca, in febra momentului, am uitat sa imi pun ochelarii de protectie special achizitionati pentru eveniment.

Una peste alta, mi-ar fi placut sa fiu in Taj Mahal azi de dimineata si sa urmaresc evenimentul in direct. Cu sau fara dureri de cap :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Persoane interesate